Vroeger had je het 'Madonna-muziektijdperk'. Welk muziektijdperk is het nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ali b
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slappe-aftreksel-zonder-enige-creativiteit-periode? Maar dat is mijn mening :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Madonna-muziektijdperk?
Belachelijk!
Wie heeft dat nu weer verzonnen?
Dat is toch veel te veel eer voor deze huppeltroela? Dat muziektijdperk had toch ook artiesten als Abba, Queen, Diana Ross, de Dolly Dots, Boney M en LUV......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik verzonnen. Madonna was een 'langdurige' hype. zeg maar.
Die andere artiesten die je noemt, hadden minder succes / werden minder gehyped.
Het blijft natuurlijk wel een beetje een subjectief begrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de-lady gaga-muziek-tijdperk-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Abba en Queen hadden minder succes? Ehhhh.....ik zou als ik jou was toch nog eens even de muziekgeschiedenis induiken.

Het beste antwoord

ik denk eigelijk meteen aan lady gaga die heeft ook heel wat voeten in aarde en heel veel aanhangers sommige zeggen dat ze meer zal bereiken dan madonna en ze is al erg goed op weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je vak pas na een aantal jaren NA het 'tijdperk' zeggen. Al vind ik Madonnatijdperk voor de jaren 80 een zwaar onvolledige zoniet beledigende benaming. Daarmee doe je minimaal tientallen zoniet honderden (betere) artiesten tekort. Bovendien is een decennium eigenlijk te lang voor één stroming ; je hebt vaak wel verschillende stromingen binnen een decennium, die mijlenver kunnen verschillen. je had toen ook de disco, de symfonische rock, de electro-pop, de pnk, de new wave, verschillende soorten metal, etcetera etcetera. Madonna was maar een flintertje uit dat geheel.

Ik opteer vast voor het "baggermuziek-tijdperk". Als ik zo eens per ongeluk de radio aan hoor staan ergens, dat belooft niet veel goeds.....
Als ik hier opschrijf hoe mijn dóchters het noemen, krijg ik vermoedelijk een ban aan mijn broek wegens om diverse redenen ontoelaatbare woorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de term kutmuziek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mmmm ; nee, dat zou ik gewoon hardop zeggen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, baggermuziek vind ik wel passend. Maar dat geldt niet alleen voor muziek. Persoonlijk vind ik dat bij 'entertainment' in het algemeen passen en vooral voor het 'televisietijdperk'... Wat een bagger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bagger it is en heel veel bagger ook. En een leuk staaltje van wat veel mensen denken dat "kwaliteit"is, beschrijft Viridiflavus hier boven: "de platenmaatschappij zoekt er de meest verkopende artiest bij"....dus gaat het niet om de kwaliteit maar om een marketing- en verkoopmachine die er veel geld in pompt en veel winst wil maken. Naar mijn mening heet dat dus helemaal niets te maken met originaliteit, talent, kunstenaarschap. Echte talenten komer er ook zonder toeterss en bellen en dat zijn er, naar mijn bescheiden mening maar bijzonder weinig. Een plus voor het antwoord van Marleen.
geen, sinds de jaren 70 is er eigenlijk geen relevant tijdperk te benoemen.

de punk van de jaren 80 komt nog het dichtst in de buurt gevolgd door de grunge periode begin jaren 90.

maar punk en grunge hebben niet de blijvende waarde van muziek van daarvoor.

het verschil zit hem MI in het feit dat muziek een periode kan aangeven en daarom interessant is ofwel intressant anzich is en daarnaast een periode aangeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zitten nu in een tijdperk dat niet aangegeven wordt door een specifieke artiest maar door een specifieke techniek: Auto-tune. De tijd nu wordt dus wel "the Age of Auto-tune" genoemd.

http://ciphermagazine.wordpress.com/2010/12/20/the-age-of-auto-tune/

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor dat ik het vergeet, behalve als grap en in nummers van Daft Punk waar het tenminste een functie heeft (gaan over space-age) vind ik het een verschrikking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Briljant filmpje! Alleen dat verschrikkelijke Amerikaanse publiek.. ;-)