Shape of my heart van Sting is goed te vertalen. maar weet iemand de diepere betekenis? Is het een metafoor?

Zo een mooi nummer. Ik draaide het altijd in de auto. Vooral als de kinderen op de achterbank aan het ruzie maken waren en ik hoofdpijn kreeg. \maar wat houdt het eigenlijk precies in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
11.9K

Het beste antwoord

Hier is een vertaling.

http://songteksten.net/translation/258/12052/sting/shape-of-my-heart.html

Vanavond bij College Tour vertelde Sting dat zijn teksten meestal niet letterlijk genomen moeten worden.
Maar dat hij verhalen te vertellen heeft en dat
hij daarvoor meestal metaforen gebruikt.

Het kaartspel zou je als het leven kunnen zien, een metafoor voor het leven. Niet leven om te winnen, maar leven om te zien wat het leven te bieden heeft.
Het leven is een kansspel.
Een mens kan eigen keuzes maken.
En als er dan iets gebeurt, dan vergeten dat hij zelf - en niemand anders - die keuze gemaakt heeft.

Maar als je dat "kaartspel" goed wilt spelen, moet je geen emoties tonen.

Het kaartspel als een metafoor voor oorlog.
Je kan dit doen en dat inzetten en gokken en zien wat de uitkomst wordt.

Iemand die zo leeft en op die manier oorlog voert en meer geeft om uitkomsten
dan om gevoelens, zal niet snel iets zeggen als "ik hou van je".
Er zijn niet veel woorden nodig.
Er wordt te veel gepraat. En mensen die veel praten komen er wel achter dat ze ook niks weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het liedje gaat eigenlijk over het kaartspel en iemand die daar een echte 'meester' in is. Je snapt dat je dan kan spelen met de begrippen 'hart' en 'harten'. Sting zei daar zelf over in een interview:
"Actually, I wanted to write a song about a card player - someone who wasn't necessarily interested in winning, but was looking for some kind of mystical logic behind the laws of chance. He had a sort of philosopher streak in him. And part of my interest (in the subject) was the idea of the card player whose job it is never to show emotion, either positive or negative - which makes him a quite difficult person to live with or to have a relationship with because he has a hard time expressing his love."
escape