ik heb een usb stik van maxell 32gb. ik zet er 16gb muziek op maar hij werkt niet in mijn vrachtwagen hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Je kan proberen de structuur van de schijf te veranderen door hem opnieuw te formatteren. Vaak heb je FAT32 nodig.

Als dit niet werkt kan je proberen om de bestandjes te converteren naar een ander formaat, bijvoorbeeld van .WMA naar .MP3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De USB stick moet je "herkenbaar" maken voor je autoradio ( ik neem aan dat je hem daarop gebruikt)
Dit doe je door eerst het bij je autoradio behorende "initialisatie programma" op je stick te zetten. Daarna laat je dat programma de muziek op je stick in mappen zetten.
De mappen mogen over het algemeen niet groter zijn dan ca. 300 mp3's dus moet je meerdere mappen aanmaken.

Daarna herkent de autoradio de muziek op de usb stick en speelt ze naar believen af, nummer na nummer of door elkaar, wat je wilt.

Toegevoegd na 3 minuten:
De bewerking van het initialisatie programma en de verdeling van de mp3's in mappen moet je voorbewerken op een PC thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beer56 . wat bedoel je met initialisatie programma van de auto radio?
die initialisatie programme voor een volvo vrachtwagen zat er niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi truckermarf, Dat programma zorgt ervoor dat de indeling en het bestandsformaat op de USB stick voor je autoradio leesbaar wordt gemaakt.
Er zijn veel merken autoradio's met USB aansluiting die soms afwijken van standaard formaten waardoor ze heel eigenwijs zijn en hun eigen standaard vereisen.
Met USB softwareprogramma's maken ze dan hun eigen ondersteuning. Probeer eens te achterhalen welk merk autoradio Volvo heeft ingebouwd. Kan bijvoorbeeld Blaupunkt zijn.
Dan kan je op de site van dat merk de USB software gratis ophalen. Wat eventueel ook kan helpen is het opnieuw formatteren van je USB stick ( je bent dan wel alles op de stick kwijt, dus maak eerst een kopie) en dan de stick de naam "mp3" geven.
Daarna zet je de muziek weer terug op de stick in kleine mappen ( max. 300 nummers per map). De mappen geef je gewoon een nummer als naam, bijv: 001,002,003 enz. Bovenstaande bewerking voer je geheel uit op je PC of Laptop. Mvgr, Dick (Scania... bwehhh, rijder) :)
Vaak hebben radio's in auto's en dus ook vrachtwagens moeite met het herkennen van usb's groter dan 4gb. Misschien is dat de reden waarom het niet werkt.