Hoe kan ik mijn geluiden selecteren op mijn toetsen in fruity loops?

Ik wil graag verschillende geluiden zoals kick, snare e.d. op mijn toetsen spelen. (tegelijk)
Hoe moet ik dit instellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Als je het instrument wilt bespelen met je toetsenbord moet je een icoontje aanvinken, deze staat links boven het besturings paneel. Dat is alles! :)

Zie afbeelding voor de duidelijkheid-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry ik probeer zo goed mogelijk te helpen.
Losse instrumenten kan je niet instellen per toets.
Ook niet 1 instrument zelf verdelen. Dit zou ook niet uit moeten maken in werkzaamheden. Als je echt met toetsen wilt werk moet je gewoon een midi-controller kopen tegenwoordig al voor een paar tientjes heb je er één. Dat werkt ook veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kick snare etc zitten trouwens vaak in een VSTI wel samen. Je moet dus geen soundswaves laden. Maar VSTI's inladen. zoals drumaddict. dan kan je dus wel verschillende percussie onder je toetsen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Ik heb midi controller. Zowel een midi keyboard als een mpd drumpad. Het zou moeten kunnen dat ik specifiek geluiden op een toets kan zetten of is dat anders bij fruity loops? ( bij ableton is dat heel simpel in te stellen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oke dat is wel mogelijk! :) Ten eerste moet de poorten van je MIDI interface mappen binnen FL. Vanuit het hoofscherm van FL klik je op 'options' en vervolgens 'MIDI settings'. Wijs daar aan elke fysieke midi-out poort een poortnummer toe. Via deze ingestelde 'poort' ga je straks je apparatuur aanspreken d.m.v de midi-out plugin. Zie : http://www.flstudio.com/help/html/envsettings_midi.html Ga vervolgens vanuit het 'hoofdscherm' op 'options' en klik ''Enable MIDI Output' aan, anders hoor je alsnog niets. Maak vervolgens een channel aan met de 'midi-out' plugin (staat standaard in het lijstje waar ook de fruity plugin's en je VST's staan). Selecteer in de plugin de juiste poort, en zorg dat je channel goed staat. Afhankelijk van je je instrument moet je er nu geluid uit kunnen krijgen.