Ik heb een 8 snarige gitaar, daarvan is de stemming F# B E A D G B E. Je hebt dus hele lage tonen, moet ik een ander soort versterker?

Een soort hybride tussen een gitaar versterker en een bass?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Antwoorden (2)

Ik ken zelf iemand die dit ook heeft en een versterker heeft waarbij je de equalizer zelf goed kunt afstellen. Een standaard versterker kan wel goed werken, maar de lage F# kan gehoord worden als ruis. Dit is echt per versterker verschillend, ik zou een Marshall aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed bekeken heb is je laagste toon ongeveer 92 Herz en een goede gitaarversterker moet het signaal vanaf ongeveer 80 Hz kunnen oppikken.
Voor een buizenversterker betekent dit dat er ruime (zware) eindtransformator in moet zitten en dat zie je terug in de prijs. Een licht trafootje komt meestal niet beneden de 100 Hz.