Hoe moet je opera zingen?

Ik heb zangles maar heb er eigenlijk nooit over nagedacht over opera zingen wat voor techniek is dat? zing je dan met Kopstem? of wat?

Toegevoegd na 5 minuten:
moet je dan persee heel hoog kunnen zingen of kunnen mensen met een niet zo heel groot of hoog bereik dit ook doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (2)

Je moet je kaak erg ontspannen en een beetje laten zakken. Je moet goed inademen en naar binnen zingen (dus als je een hand voor je mond zou houden zou je bijna geen lucht moeten voelen)

Toegevoegd na 52 seconden:
Als je hoog zingt zing je in je kopstem en als je laagzingt in je borststem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens uit in een ruimte met een goede akoestiek. Zing dan zo dat alles zo veel mogelijk 'mee gaat trillen'. Niet drukken op je stembanden, maar juist zo veel mogelijk ademsteun opzoeken en zorgen dat je de klank echt in de holten in je hoofd voelt. 'Zing alsof er een kathedraal in je hoofd moet passen.'

Volgens mij zing je dan juist niet met kopstem.

Als je kunt zingen, kun je ook opera-achtig zingen. Als je echt in een opera wil zingen, is het fijn als je een groot bereik hebt, maar dat is voor het effect niet nodig.