Wat is een SHM cd ?

ik kom wel eens bij internetwinkels tegen dat een cd een SHM CD is, wat houdt dat in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.7K

Het beste antwoord

SHM CD is een nieuw soort compact disc waarvoor geen gebruik meer wordt maakt van het standaardmateriaal polycarbonaat. In plaats daarvan wordt een ultra-transparante kunststof gebruikt die ook wordt toegepast bij de fabricage van high-end LCD- en plasmaschermen. Door de grotere zuiverheid, en de andere lichtbreking van dit materiaal is de laser van de CD speler in staat om de informatie op het plaatje nauwkeuriger af te lezen. Daardoor hoeft de foutcorrectie van de speler minder hard te werken, wat resulteert in een warmer en vloeiender geluid met een hoger "werkelijkheidsgehalte".

Toegevoegd na 53 seconden:
Een belangrijk pluspunt is dat voor de weergave van deze schijfjes geen nieuwe speler hoeft te worden aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

SHM: Super High Material
Deze CD’s zijn gemaakt van een anders soort kunststof, deze is veel zuiverder en daardoor kan de laser zonder fouten de CD lezen. Hierdoor hoeft de foutcorrectie van een CD-speler minder hard te werken in zou de geluidskwaliteit beter moeten zijn.