Wie helpt mij aan de tekst en melodie van een half frans half nederlands kinderliedje met de woorden ei oeuf vache koe?

Het is een liedje waarin kinderen spelenderwijs ranse woordjes leren. Ik ken er nog maar een heel klein stukje van met de woorden: een ei, un oeuf, une vache, een koe...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je er nog maar een klein stukje van weet, dus het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat het ei er toch niet in zit.
De koe is te vinden, en ook nog 2 soortgelijke liedjes. Helaas geen melodie. Misschien zit 'ie er toch tussen?

Uit: Baker- en Kinderrijmen:

Daar kwam een dief - larron,
Al in mijn huis - maison;
Ik nam een stok - bâton,
En sloeg den dief - larron,
Al uit mijn huis - maison,
Omdat hij had gestolen
Een ketel - chaudron.

Een os - un boeuf,
Une vache - een koe.
Fermez la porte - doet de deur toe.

'k Heb gevonden - j'ai trouvé.
Op de markt - au marché.
Een man - un homme.
Een appel - une pomme.
Een spijker - un clou.
Fermez la porte - doet de deur toe.

Teksten komen van deze site:
http://ebooks.gutenberg.us/Wordtheque/nl/AAAAAX.TXT