Wat betekent "[bedrijfsnaam] zet de tijd op 12 uur"?

Op de radio hoor je regelmatig reclame spotjes waarbij op het einde word gezegd: "[bedrijfsnaam] zet de tijd op 12 uur".

Wat word hiermee bedoeld? Ik snap niet waar dit op slaat. Het is toch niet zo dat zij de tijd bepalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (2)

Het is puur reclame. Een bedrijf betaalt de radio-omroep om hun naam te zeggen tijdens het noemen van de tijd. Verder zit er niets achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn gewoon sponsors die dit de wereld in laat sturen.Op Radio NL hoor je dit bijvoorbeeld vaak.Een omroep als SBS 6 heeft weer een andere kreet zoals "Het weer werd mede mogelijk gemaakt door (een bedrijfsnaam).Maar daar worden ze grotendeels door betaald.