Wat is de naam van deze muzieknoot?

Ik weet eigenlijk niet eens of het ook wel echt muzieknoot genoemd wordt maar wanneer wordt dit gebruikt? Is het een teken van begin van muziek ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.2K

Antwoorden (3)

Dat is geen noot maar een g-sleutel. Het kleine krulletje geeft aan welke streep van de notenbalk de g vertegenwoordigt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet de onderste krul, maar die in het midden van het tegen zit, bedoel ik. En het teken hoort idd aan het begin van een muziekstuk te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt het je zelf al af, is dit wel een muzieknoot???
nee dus, een muziek noot is vaak rond, alleen bij Gregoriaanse muziek heb je blokjes welke de toon hoogte
aangeven. Wat jij laat zien noemen wij de Vioolsleutel
een sleutel welke gebruikt wordt voor de C-Bes- Es- en meerdere instrumenten, de Vioolsleutel ook wel G sleutel
genoemd, heeft zijn naam te danken aan het feit dat de G sleutel op de G lijn (2e lijn van onderen begint te draaien)
daarna naar boven. Bij piano muziek staat de G sleutel voor de rechterhand, en de F (of bassleutel voor de Linkerhand. De F sleutel begint op de 2e lijn van boven.
daar staat de noot F.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen muzieknoot maar de g-sleutel. Die geeft aan dat de g genoteerd wordt op de tweede balk van onderen. Alternatieven zijn de F-sleutel (op de een-na-bovenste balk wordt de F genoteerd) of de C-sleutel (op de middelste balk staat de c).