Waarom loopt Nederland zo achter met muziek?

Het valt me best op dat Nederland best achterloopt wat muziek betreft.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Ode To The Bouncer van de Studio Killers (http://bit.ly/A3mgUy), zie je dat hij op 15 juni 2011 is uitgekomen als single, maar pas op 26 november 2011 (dus 5 maanden later) binnenkwam in de Single Top 100.

Ook hoorde je het nummer toen pas een beetje opkomen.

Waarom is dit met heel veel nummers in Nederland zo laat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Nederland loopt niet achter wat betreft muziek. Muziek komt pas in de charts als het populair is, dus veel gekocht en gedownload wordt. Kwestie van smaak dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee is niet zo... Heeft ook te maken wanneer een single hier in nl uitgebracht wordt.
Bij sommige gaat dat gelijktijdig wereldwijd en bij andere zit er maanden tussen.
In 2010 was ik op vakantie in de us en toen was daar het nummer van kesha freaks?? Uitgekomen.
De dag nadat ik weer terug was in nl was gekomen was hij hier al op de radio... 3 weken dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het hier ook een questie van GELD, wanneer
Dj's en radio omroepen er geen brood inzien, wordt het niet
gedraaid, duidelijk merkbaar bij de keuze van het Nederlands
repertoire.