Bestaat er / wie maken er Hollandse gangsterrap?

Ik heb sinds een paar maanden de nederhop ontdekt, maar ik vindt het zo commercieel allemaal en dat maakt het wat minder leuk.

Ik vroeg me af of er ook Hollandse gangsterrappers zijn, of deze muziekstijl ook werkelijk zo heet en hoe deze rappers dan heten.

Ik zou dan het liefst een lijst willen zien, ipv random genoemde rappers..

Zoiets als wat hieronder staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het is maar wat je onder "gangsterrap" verstaat.

Spinal & Steen zijn rappers, maar met erg groffe teksten.
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dm17OQvXxdBo&v=m17OQvXxdBo&gl=GB

Op www.Rapi.nl kun je denk ik wel terecht. Tracks van artiesten en upcoming artists.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een lijst die op wiki staat:

li B
Keizer
Appa
Kempi
Killer Kamal
Riza
Kimo
King Lover
Baas B
Kleine Viezerik
Big2
Salah Edin
Klopdokter
Blaxtar
Sef
Brainpower
Sjaak (rapper)
Willem de Bruin
Skate the Great
Brutus (rapper)
Lange Frans (rapper)
Skiggy Rapz
Mitchell Burgzorg
Ray Slijngaard
Jerry Leembruggen
Soesi B
Spacekees
Spinal
Steen (rapper)
Captain Cook (rapper)
Sticky Steez
Man!e
Cilvaringz
Manu (rapper)
Master Surreal
MC Lynx
T-Slash
MC Miker G
Terilekst
Darryl
Mini
Tim Beumers
Def P
Murth Mossel
Tony Scott
Def Rhymz
Propaganda
Sonny Diablo
Toprak
Dicecream
Mr. Polska
Typhoon
Diggy Dex
Dio
Duvel
Nasty
Negativ
U-Niq
Unorthadox
E-Life
Excellent (rapper)
Önder & FS Green
Extince
Vieze Fur
Gers Pardoel
Ruben Fernhout
Pete Philly
Willie Wartaal
Fit
Phreako Rico
Winne
Fresku
Postman
Yes-R
Gikkels
Raymzter
Yukkie B
Redlight Boogie
Reggy Lines
Rein de Vos
Helderheid
Önder Doğan
Jawat!
Jiggy Djé

Kun je misschien een artiest/track noemen waar je graag naar luistert? Misschien kan ik je wat aanraden, want om deze hele lijst op te zoeken, heb je ook geen zin in denk ik.

Toegevoegd na 14 minuten:
"li B" is natuurlijk "Ali B"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral dit filmpje van Steen: http://www.youtube.com/watch?v=VIsgpBsBgk0 :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind de opposites heel goed op t moment
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nog een paar, maar daar kan ik niet opkomen, omdat ik me er pas sinds kort voor interesseer. Ik zou wel graag nog willen weten of het nou echt hollandse gangsterrap heet, of niet iets anders is... aangezien deze stijl van de straat komt.. en gangster eerder amerikaans is, dan hollands...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh laat maar, ik heb hier al een andere vraag over gesteld, het is ook niet echt wat ik in deze vraag stel, want ik vroeg naar Nederlandse rappers..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat, lol, vooral het laatste stukje.
@bigmomma2..: Naar Steen luisteren op 1:13: "Def P" van de Osdorp Posse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het gangsterrap heet weet ik niet. Gewoon rap, denk ik. Rap hoeft niet persé gangster te zijn. Op Rapi.nl vind je zat tracks die over liefde gaan. Misschien zijn The partysquad, Ali B, Sef, Salah Edin, Baas B, Lange Frans, Yes-R, Soesie, Brace, Mekki, Kingsize, Haagsevlam, Manni, Minas of INB wat voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ grappenmaakster, dank je wel voor je lijst, het is een begin :D en ik ben er héél blij mee. Oh en ehm, het gaat mij vooral om de muziek zelf en om wát ze rappen. Ik vind nummers die over het leven zelf gaan, wat iemand écht heeft meegemaakt (en dus niet persé van de straat) erg aanspreken. Alhoewel je natuurlijk kan zeggen dat als iemand veel heeft meegemaakt hij ook wel "van de straat" is.. (figuurlijk dus). @ mrTomaat, .. lijkt wel een junk!! Gatverdamme en dat geka**** kan ik echt niet waarderen.. En wat een rare verzameling! Vermiste kattenposters?? @ jackd... wat moet ik horen op dat stukje?? Oh, ik moest naar Def P kijken, nou dat heb ik gezien dan :) en zal wel meer van hem gaan zoeken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
B.O.B ft. EZG & Rolf - Gebroken dromen
EFC ft. Ronderon - Ik Vecht Voor Mezelf
Nino ft. Singa - Niemand Nodig
Nino ft. Priester - Uit Het Oog
N-Phatic ft. Maquality & Ashley - Waarom Zag Ik Niet
Oosy - Jij Hoort Bij Mij
Oualid R - Die Kleine Dingen
Nino ft. Lil Maistah - Waar Ik Heen Ga
Teken ft. Steffie - Een Zetel Naar De Hemel
Regga ft. Mekki - Zo Is 't Leven
Riza ft. Jalise - Als Jou Zijn
Riza ft. Mekki - Dame Met Klasse
Salah Edin - Paradijs Is Nu
Salah Edin ft. Mourad - Asfalt
Salah Edin ft. Shyrock - Wat De Bom Verklaart
Salah Edin ft. Caprice - Geld
Salah Edin - Geliefd Om Gehaat Te Worden
Sef ft. Hans de Booij - Diamanten
Sef - De Leven
El-G ft. Shiiel & Sherwin - De Ware Voor Mij
Face ft. Ismo & Chio - Schatje Kom Eens Dichterbij
Fawaz ft. Milky & Din Din - Blijf Wakker
Flinke Namen ft. Lange Frans - Wolken