Hoe heet de stijl waarin Bob Marly ed zingen?

hier een voorbeeld van een andere artiest:
http://www.youtube.com/watch?v=-6UReDrXllE

Ik bedoel die 'stonede, highe' stijl.

Alvast bedankt,
Questioner

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker he, die muziek..

Het beste antwoord

Dat is reggae.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij wordt ook The King Of Reggae genoemd.
De stijl is volgens mij Reggae.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reggae

(Spreek uit: Rekee)

Reggae is een muzieksoort die afkomstig is van Jamaica. Eerst was op Jamaica de Amerikaanse muziek erg populair. Later begonnen muzikanten zelf met muziek te experimenteren. Zo werd er ska gemaakt, daarna rocksteady tot uiteindelijk in 1968 reggae werd gemaakt. De religieuze en culturele stroming rastafari is nauw verbonden met reggae.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt het niet uit als rekee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onee? Verklaar je nader?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is meer een g zoals in het Engelse woord goal, dan een k.
Haha,

Voornamelijk Reggae. Komt van Jamaica. De reden dat het vaak in relatie komt met Stoned en High zijn is dat het drugsgebruik op Jamaica redelijk hoog is.
En de muziek heeft een relaxende (rustgevende) werking.

Typische aanduiding voor deze muziek zijn de kleuren en de simpele beats.

Toegevoegd na 2 minuten:
En omdat het drugsgebruik hoger is dan in andere landen, kwam de muziek er in aanraking mee.

Alleen op een meer lieftallige wijze.

De muziek is in geen geval ''Hatend'' en heeft geen offensieve teksten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je redenering rond het drugsgebruik klopt niet helemaal: een echte rasta rookt ganja (marihuana) als hulpmiddel bij het mediteren. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Rastafari
Uiteraard zijn er ook veel mensen die blowen om heel andere redenen, maar de oorzaak is dus anders.