Welken nummers staan bekend opdat zij funk of erg swingend spelen?

Ik vroeg me af welke nummers bekendstaan omdat ze funky of swingend zijn.
Nummers die leuk zijn mee te spelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6K

Het beste antwoord

Tower of power - soul with a capital S; Phil Collins - Saturday night, Sunday morning; vele nummers van earth wind and fire; kijk ook eens naar live registraties van bekende artiesten, daar laten ze vaak zelf wel zien wat er met een nummer gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Prince denk ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
James Brown met bv Woman Sexmachine of Michael Jackson met bv Billy Jean of Dirty Diana of Liberian Girl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klassiekers:
Rufus Thomas - The Funky Chicken
Parliament - Give up the funk
George Clinton & Parliament - Not Just Knee Deep
Lipps Inc - Funky Town
Wild Cherry - Play That Funky Music (zie video)

Instructie van Bootsy Collins over funk: http://youtu.be/IHE6hZU72A4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg funky is ook GoGo een 80'er jaren stroming die tegelijkertijd met de house opkwam. Voorbeelden Chuck Washington en de Soul Searchers. Ook Cameo heeft wat classic funk tracks gemaakt in de tachtiger jaren (Word Up).

Tweede bron Funky Broadway (Dyke and the Blazers), in de rechterkolom bij dit nummer staan dan zo een beetje alle andere funky classics, James Brown, Sly Stone etc. kwestie van een beetje doorsurfen op youtube.

Voor wat betreft de 60'er 70'er jaren New Orleans niet vergeten, Meters/Allen Toussaint/Lee Dorsey (upload door Tim Knol geplakt in de bron, blijkbaar ook een liefhebber), de grootste hit in dat genre is Lady Marmelade, een disco classic die iedereen kent (Voulez Vous Coucher avec moi)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol. Wat dan? Ben wel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonnetje, biertje, bovenstaand muziekje uit je cd speler in de boot!
wat wil een mens nog meer! check eens www.22tracks.nl, voor swingende nieuwe muziek..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, Maar ik Zie geen bovenstaand muziekje. Misschien kan je nog ff de titel in de reacties zetten (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
salmonella dub, for the love of it..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke reggae... Wel vet relaxed. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om in het genre te blijven, check op youtube: soldiers of jah army.
ook fijn!
Average White Band - pick up the pieces

George Benson, give me the night

George Clinton,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou James Brown heeft zeg maar de funk ''uitgevonden.''
Dus ik zou zeggen, luister er is naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar eens hoe deze jongeren destijds danste op dit nummer. Phew echt heel funky goed! http://www.youtube.com/watch?v=DwlGNNqGf_g

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=uuUy2ShGLyo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was al genoemd ;-) Maar is een ijzersterk nummer.