Betaald een discotheek/bar rechten aan Buma/Stemra? Zo ja hoeveel is dit en waarop is dit gebaseerd?

Als ze moeten betalen voor deze rechten (ga ik wel van uit), waarop is dit dan gebaseerd? Moeten ze bijhouden welke liedjes ze draaien of is dit een standaard bedrag per jaar/avond?

Bonusvraag: Hoe zit het met een mix? Dus 1 nummer waar verschillende liedjes in zitten verwerkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K

Het beste antwoord

Ja, dat doen ze. Een discotheek/bar valt onder de categorie Horeca amusementsmuziek t/m 30 openstellingen per jaar of meer dan 30 openstellingen (hoevaak het open is). In deze categorie betaal je per vierkante meter. Het maakt niets uit welke muziek er wordt gedraaid en of er een mix van allemaal artiesten is, het gaat puur om de vierkante meters.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.sena.nl/Gebruikers/Vergoedingen Als je hier onderin kijkt, moet je klikken op Horeca amusementsmuziek t/m 30 openstellingen of 30 > openstellingen, dan kan je een beetje de prijzen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker betaald een disco dit. Dit wordt geregeld ddor de Sena en Buma. De hoogte hangt af van de situatie, via de link kunt u meer informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een discotheek/bar betaald inderdaad aan de Buma/Stemra.
De hoogte hiervan hangt af van hoeveel personen er in de lokaliteit kunnen en van de openingstijden.
Dus des te meer uren men open is, des te meer je moet betalen.