Ik zoek een bekend klassiek stuk, volgens mij van Mozart. Weet iemand dit? (zie uitleg)

Het is een stuk met violen of cello's en wordt bijvoorbeeld vaak gedraaid bij dreigende situaties in films of opkomsten van artiesten bij concerten of iets dergelijks. Ik heb het al heel vaak gehoord, maar kan er nooit achter komen hoe het heet. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (4)

Bedoel je onderstaande? dat is "O Fortuna" uit de Carmina Burana van Carl Orff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze bedoel ik inderdaad! Bedankt!
Het zou de Walkürenritt van Richard Wagner kunnen zijn. Maar er is toch eigenlijk meer informatie nodig om uit te kunnen zoeken wat je nou precies zoekt...
Amadea
12 jaar geleden
lijkt me het Requiem van Mozart.een van de Requiems.
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Mozart heeft maar één requiem geschreven, dus hét requiem is correct!
niko
12 jaar geleden
alle van Mozart
requiem lacrimosa
requiem irae
requiem for a dream
requiem confutatis.
enz
Amadea
12 jaar geleden
Nee, Niko, je bent echt abuis. Mozart heeft maar één requiem gecomponeerd. In 1791, het Requiem KV 626. Lacrimosa, Dies irae, en Confutatis zijn onderdelen van een requiem. Het "Requiem for a dream" is van Clint Mansell. Hoe mensen erbij komen dat het van Mozart zou zijn is mij een raadsel. Als je een beetje bekend bent met de muziek van Mozart hoor je geen enkele gelijkenis...
niko
12 jaar geleden
ok.dat zijn dus onderdelen van HET requiem.alweer iets bijgeleerd.dankje.
Het kan zijn "also Sprach Zarathustra" van Richard Strauss,dat wordt vaak bij opkomst van artiesten en dergelijke gebruikt. Requiem van Mozart of inderdaad Walkürenritt van Wagner. Maar ja, bijna alle klassieke muziek is met violen of celli....