Hoe noemt dat liedje dat altijd gebruikt wordt in achtervolgingsscènes in tekenfilmpjes?

Weten jullie welk ik bedoel? Meestal hoor je dat als er zo een gang is met meerdere deuren waar de personages dan elkaar achtervolgen.

Toegevoegd na 9 minuten:
En heeft dit geluidje een naam:

Dat geluidje dat je ook vaak in tekenfilms hoort waarbij de camera dan schudt. Het is precies of dan de naald van een grammofoon van een LP gehaald wordt. Het geluidje wordt meestal gebruikt als een personage iets schokkend zegt ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
8.6K

Het beste antwoord

Ook mogelijk is de Sabeldans, van Aram Khachaturian. Of het laatste gedeelte van de tweede Hongaarse rapsodie, van Franz Liszt (in de orkestversie).

En het geluid wat je zoekt kan je in elk geval vinden bij de sound effects onder "record scratch". Bijvoorbeeld deze: http://www.freesound.org/people/luffy/sounds/3536/

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier staat een leuke aaneenschakeling van twaalf klassieke muziekstukken die voor dit doel gebruikt worden: http://www.youtube.com/watch?v=4S4NDnNTptY
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geluidje klopt en de video met de 12 stukken is ook zeer interessant. Helaas is het nog steeds niet het juiste liedje dat ik zoek. Maar misschien ben ik ook verkeerd en heb ik een ander liedje voor...

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de Wilhelm Tell overture bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ken ik ook, maar ik denk niet dat het dat is dat gebruikt wordt.
Laat ik ook een gok doen. Ik zat aan Offenbach - Can Can Music te denken. Die heb ik uit Tom en Jerry onthouden. Dat heb ik een keer gehoord toen Tom Jerry aan het achtervolgen was. Maar dan in een bewerkte versie.
http://www.youtube.com/watch?v=4Diu2N8TGKA

Maar in deze http://www.youtube.com/watch?v=kEKsXh33kNw is de muziek van Steven Konichek. Maar dat is er maar eentje.
Er zijn een heleboel componisten. Een film van Tom en Jerry uit een ander jaar is weer van een andere componist.
Zo kan het ook wel zijn dat er een stukje uit heel bekende films worden overgenomen, maar dan bewerkt.

Ik heb ook een lijst dat ik op de imdb vond met de 10 grootste film componisten dat iemand daar heeft neergezet.

Maar zoek anders bij een van de cartoons die je bedoelt op youtube. Misschien is er ook een wikipedia of imdb bij te vinden.