Waar kun je, jezelf of band, inschrijven voor concerten? en hoe werf ik publiciteit?

Sinds een jaartje of 4, speel ik in een band. We zijn vrij goed en willen eigenlijk wel eens optreden. Kun je je inschrijven voor een concert? en zo ja, waar? en hoe werf je publiciteit om concerten te kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou mijn cd neer leggen bij kleine kroegjes waarvan je weet dat ze soms bandjes laten optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bandcontest.nl/

Het beste antwoord

Als je echt een concert wilt geven dan moet je zelf aan de slag door zelf zalen aan te schrijven en je zult dan ook rekening moeten houden met hoge kosten voor zaalhuur, lichtmensen etc. ALS je al er tussen komt.

Begin eerst met een naam voor jezelf op te bouwen door kleine optredens in kroegen waar je wel eens weet dat onbekende bandjes optreden, laat vaak je naam vallen, zet een filmpje op YouTube, maak een Facebook pagina voor je band aan en werk van daar uit, kijk in je omgeving of je mensen kent in andere bands die al vaker optreden en probeer of zij je ergens tussen kunnen krijgen. Succes!