Waar haal ik een goedkope piano vandaan?

Ik wil piano leren spelen. Gewoon op mezelf. Ik speel al een aantal instrumenten dus dit wil iik er ook bij gaan doen. Nou heb ik geen geld om een echte piano te kopen. het enige wat ik heb is een schrale 61 toets keyboard, ooit bij de aldi vandaan.. Dus goedkoop keyboard, piano, digitale piano met 88 toetsen? iemand ideeen wat en waar het best en goedkoopst is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat niet zoiets als "een goedkope piano" piano's kosten nou eenmaal duur, als je ze niet kunt betalen speel dan gewoon keyboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet waarschijnlijk nog een behoorlijk goede en redelijk gestemde maar vooral niet versleten studiepiano te staan voor niks (mijn neefje wil er af) in 't Harde. Als je belangstelling hebt, PB dan even). Neem echter wel vier sterke mannen of een pianoverhuizer mee, want die krengen zijn loodzwaar ; die til je niet met zijn tweetjes in een aanhanger.

Antwoorden (6)

Bij Marktplaats staan er genoeg te koop.

Toegevoegd na 43 seconden:
http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/piano-s/c765.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek je een nieuwe, kijk dan eens op www.prijsvergelijk.nl
ze zetten voor jou de laagste prijzen op een rijtje.

Hoeft het geen nieuwe te zijn?
kijk eens op:
www.ebay.nl
www.marktplaats.nl

of zet een advertentie in de krant. Wie weet zijn er mensen bij jou in de buurt die nog een piano kwijt willen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk is op marktplaats of in de grotere kringloopwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op sites zoals gratis op te halen, gratis af te halen, gratis afhalen. ik heb ze daar vaak zien staan. een muzikaal jaar gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede piano kost een hoop geld; die beginnen ongeveer bij 1500 euro, tenzij je mazzel hebt en tegen een koopje aanloopt. Wat je in kringloopwinkels enzo vindt, is in de regel bagger die absoluut niet meer te stemmen is of helemaal op toon gebracht moet worden, wat ongeveer 6 keer stemmen a ongeveer 60 euro per keer kost. Dus al is de piano gratis, die kosten heb je dan.

Een keyboard is niet echt geschikt om piano op te leren spelen, maar als je nog niet weet of toetsen iets voor je is, wel verstandig om eerst eens uit te proberen. Op het moment dat je tegen de grenzen van het keyboard aanloopt, is het nog vroeg genoeg een piano te overwegen.

Soms worden redelijk goede piano's voor niets of bijna niets weggedaan ; het betreft dan echter altijd van die typische 'jaren 70-piano's' zoals die vroeger in het bijgebouwtje van de kerk stonden : lage verticale kast, houtfineer, geen opsmuk. Soms zijn die nog verrassend goed van kwaliteit. Maar ook hier geldt : als je weinig tot geen verstand van piano's hebt, neem dan een stemmer mee om hem voor je te keuren (kost ook weer geld). En ook een onooglijke oefenpiano moet worden gestemd, wat niks goedkoper is dan bij een goede piano.

Ook na aanschaf heb je aan een piano nog altijd kosten ; hou daar ook rekening mee. Een piano die een paar jaar niet gestemd wordt, wordt rijp voor de schroot.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wil je echt goedkoop, zoek dan een tweedehands keyboard. Die zijn niet zo duur, en redelijk waardevast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou een keyboard niet geschikt zijn voor piano te spelen Marleen? Dezelfde toetsen, en maken hetzelfde geluid. Alleen misschien iets minder zwaar in te drukken toetsen maar verder?
Een aantal jaar geleden zat ik zelf met dezelfde vraag, behalve dan dat ik ook lessen wilde nemen. Ik heb toen advies gevraagd aan een pianoleraar wat goede merken piano's zijn en of ik het best een electrische of gewone akoestische piano kon aanschaffen.
Omdat je niet zo snel een geweldige professionele prof bent, voldoet een goede (!) electrische piano ook.
Ik ben zelf bij deze zaak uitgekomen: http://www.vanginkel-muziek.nl/index.html Daar heb ik me uitgebreid laten voorlichten en ook advies gevraagd over kwaliteit van diverse merken.
Daar heb ik een goede tweedehands piano gehuurd voor een klein bedrag per maand. Na die periode had ik de volgende keuzes: stoppen met alles (mocht ik er toch niks aan vinden), de piano overnemen en het resterende bedrag betalen of doorgaan met huren (wat je ook zou kunnen zien als een gespreide betalingsregeling).

Zo goedkoop als een afdankertje via marktplaats is dit natuurlijk niet, maar je hebt wel kwaliteit, je kunt er na de huurperiode ook nog vanaf, zit niet met een apparaat wat ook nog gestemd moet worden of waarvan je de kwaliteit zelf niet kunt beoordelen en het gaat allemaal op een betrouwbare manier.