Kun je aan iemand liedjes sturen om ze beroemd de laten worden? (Lees beschrijving)

Ik heb dus een paar liedjes geschreven en ik vroeg me af kijk boeken die je zelf schrijft kun je naar een uitgever brengen kun je dat met liedjes ook doen? Of iets in die richting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Bij spinnin' records luisteren ze naar elke demo die ze krijgen. ik denk dat dit bij meerdere platenmaatschappijen zijn

Toegevoegd na 16 seconden:
bij meerdere is*
12 jaar geleden
Stuur ze net als vele anderen naar Youtube, en je zult aan het aantal hits zien, of het aanslaat bij het grote publiek! Een betere testcase kun je niet maken.
Esmee Denters is een goed voorbeeld daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt een demo op met iemand uit de buurt, een artiest, het hoeft maar een korte sample te zijn van 1 minuut waarmee je vervolgens een indruk kunt achterlaten via allerlei kanalen je songs verkopen.

Als songwriter is het een belangrijke keus om voor iemand te werken en de rechten over je werk kwijt te raken voordat een artiest het werk ook maar heeft bekeken, als je songs goed zijn en je hebt een website of zo kun je dit allemaal zelf doen.