Tarief voor een optreden?

Wij zijn dit jaar een vocal-group begonnen en willen komend jaar voorzichtig beginnen met optreden in verzorgingshuizen. Vinden het moeilijk het tarief daarvoor te bepalen: de dirigent moet natuurlijk betaald worden maar die verzorgingshuizen zitten op de centen. Zou 200 euro per optreden (2x half uur) een goede gooi zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Dit ligt er heel sterk aan, als jullie in de regio een beetje bekend zijn kun je best 200-300 vragen. Maar als je totaal niet bekend bent of je hebt nog nooit van een groep gehoord zou ik dit er niet voor over hebben.
Even een tip: maak van jullie optredens video's en post deze op youtube. Op deze manier kunnen mensen zien wat jullie presteren, als ze jullie dan goed vinden is een tarief van 200 euro gerechtvaardigd. Maar als jullie voor een verzorgingshuis voor een select groepje een optreden doen betwijfel ik of ze 200 euro neerleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hier bepaalt de markt de prijs. Je geeft duidelijk aan dat je gaat "beginnen" met optreden; jullie moeten het dus nog een beetje leren, en bekend worden. In dat geval is het verstandig om alleen de onkosten te berekenen. Dus het salaris van de dirigent en de kosten van vervoer. Ik weet niet hoe groot de groep is, maar dan kun je misschien iets lager gaan zitten dan 200 Euro.

Krijg je langzamerhand wat meer uitnodigingen dan kun je de prijs wat opschroeven, en kun je met het verdiende geld eens wat extra bladmuziek kopen of b.v. met je vocal-groep er eens een weekendje tussenuit. En het zou natuurlijk heel mooi zijn, als je voor verzorgingshuizen ook in de toekomst een klein prijsje blijft rekenen. Want daar heb je dan het vak geleerd, en je doet er prachtig en dankbaar werk mee!

Veel plezier met je optredens!