is dit een LP of een CD?:http://www.freerecordshop.nl/music/rock-you-from-rio-live-8712177055852

er staat dat het een LP is, maar met 1 disc, muziek op 2 discs klopt toch niet helemaal?
kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kant a en kant b? Het staat er idd niet erg duidelijk...

Het beste antwoord

Een LP heeft een voor- en achterzijde. Ook kan het zo zijn dat er twee LP's inzitten, ik heb zelf ook genoeg platen waarvan er 2 lp's inzitten. Dit is naar mijn weten gewoon een lp, anders zou het wel erg raar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar bovenin staat dat er 1 disc is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon een foutje van de site zelf is. Het is waarschijnlijk gewoon 1 lp met twee verschillende zijdes: kant A en kant B. Kant A en B hebben zij disc genoemd.

Andere antwoorden (2)

Ze bedoelen dat het 1 LP is.
Op 1 LP zitten 2 kanten (dus 2 discs op de site).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1: LP is een ander woord voor langspeelplaat er hoeft er dus maar een in te zitten

2: Disc betekent schijf en hoeft dus niet perse een cd te zijn. (Een CD betekent compact disc, compact ten opzichte van wat? Van de toen gangbare LP-disc).

De site is correct.

Toegevoegd na 2 minuten:
Disc 1 en 2, is natuurlijk Kant A en B. De site zal wel geen standaard meer hebben voor LP's en dus de enige overgebleven indeling gebruiken, meerdere cd's. Maar het is gewoon een stuk vinyl.