Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is dit een LP of een CD?:http://www.freerecordshop.nl/music/rock-you-from-rio-live-8712177055852

er staat dat het een LP is, maar met 1 disc, muziek op 2 discs klopt toch niet helemaal?
kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
982
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kant a en kant b? Het staat er idd niet erg duidelijk...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een LP heeft een voor- en achterzijde. Ook kan het zo zijn dat er twee LP's inzitten, ik heb zelf ook genoeg platen waarvan er 2 lp's inzitten. Dit is naar mijn weten gewoon een lp, anders zou het wel erg raar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar bovenin staat dat er 1 disc is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon een foutje van de site zelf is. Het is waarschijnlijk gewoon 1 lp met twee verschillende zijdes: kant A en kant B. Kant A en B hebben zij disc genoemd.

Andere antwoorden (2)

Ze bedoelen dat het 1 LP is.
Op 1 LP zitten 2 kanten (dus 2 discs op de site).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1: LP is een ander woord voor langspeelplaat er hoeft er dus maar een in te zitten

2: Disc betekent schijf en hoeft dus niet perse een cd te zijn. (Een CD betekent compact disc, compact ten opzichte van wat? Van de toen gangbare LP-disc).

De site is correct.

Toegevoegd na 2 minuten:
Disc 1 en 2, is natuurlijk Kant A en B. De site zal wel geen standaard meer hebben voor LP's en dus de enige overgebleven indeling gebruiken, meerdere cd's. Maar het is gewoon een stuk vinyl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding