Een Eis is een F en een Bis is een C, daarom kom je ze ook eigenlijk nergens tegen, evenals de Ces en de Fes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een EIS is een E die met een halve toon verhoogd is en omdat er tussen de E en de F geen halve toon tussen zit (kijk maar op de toetsen van de piano) speel je de EIS hetzelfde als een F. Hetzelfde geld voor de BIS; omdat er geen halve toon tussen de B en de C zit, speel je de BIS dus hetzelfde als een C.