Hoeveel kost een (goede!) nieuwe dwarsfluit ongeveer?

Het moet er een met open kleppen en G-lijn zijn. (geen B-voet) Het is gewoon om even te weten hoeveel het juist kost om echt een goede dwarsfluit te kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3K

Het beste antwoord

Het is natuurlijk maar wat je goed noemt, in alle prijsklassen zijn goede fluiten te vinden Het is wel aan te raden een fluit eerst goed uit te proberen. Een fluitje van een cent zul je niet tegen komen, rond de 200 euro ben je zeker wel kwijt voor een goede fabrieksfluit. (De prijs is afhankelijk van merknaam, model/type, materiaal en aantal benodigde arbeidsuren om de fluit te bouwen. Fabrieksfluiten hebben minder handwerk nodig.)

Op www.fluitlijn.nl vind je veel informatie en kooptips.

Toegevoegd na 1 minuut:
en een écht goede fluit kan boven de 30.000 euro uitkomen, zie ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is per merk verschillend, en persoonlijk. Hier een website van een goede muziekwinkel die normale prijzen heeft. Een goede dwarsfluit moet je eerst bespelen voor je hem koopt, een beginnersdwarsfluit kun je op zicht kopen. Laat je informeren door een muziekleraar die je spel kent.