welke muziekinstrument geeft meer bass? Dit vraag ik omdat ik doof ben en graag met gevoel wil volgen, dus meer bass. wie weet?

boem bam gevoel dat moet ik kunnen voelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kan doen is een ballon opblazen en deze vasthouden. De trillingen van de muziek kan je hierdoor voelen in de ballon.

Het beste antwoord

Een basgitaar geeft veel bas. Dat voel je snel. Als je zelf zo'n bas zou spelen, voel je de trillingen in je handen.
En als je een grotere versterker hebt, kan het hele huis trillen. Misschien wel minder leuk voor de buren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 van een bassist :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandaag basgitaar gekocht met versteker, en wat geluid zeg!! Echt oer gevoel! Mooie zwarte Ibanez gitaar en ook versterker hetzelfde merk. Cool!

Andere antwoorden (5)

Een bassdrum (grote trom) dreunt ook wel lekker door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor muziek je wilt gaan maken. Wil je in een bandje spelen dan is de bas natuurlijk het instrument met de meeste bas. Alleen lijkt me dat nauwelijks te leren als je doof bent omdat je snaren dan harder dan zachter moet aanslaan en je toch de sound van het instrument moet horen, de vibe moet voelen. Maar misschien vergis ik me daar ook wel en kan jij bewijzen dat het wel goed te doen is.
Een ander instrument met veel bas word in de fanfare gebruikt, de dikke trom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke vorm vanslagwerk/percussie. In Engeland is een slagwerkster in een symfonieorkest die helemaal doof is. Zij heeft het vak geleerd door de trillingen te voelen. Ze componeert ook en ik heb gehoord dat ze mooi speelt, ik hoorde haar op de marimba. Het is dus te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een toon heeft een hoogte, die wordt gekenmerkt door het aantal trillingen per seconde, uitgedrukt in hertz (Hz)
Wat je nodig hebt zijn lage tonen. Een basgitaar geeft veel lage tonen.
Maar ook andere instrumenten met de naam: Bas in de naam zijn goed.
contrabas
basgitaar
bassaxofoon
basblokfluit
basfluit
basklarinet
bastrompet
bastrombone
bastuba
Maar ook de sousafoon

Toch is de Basgitaar het meest voelbare instrument.

Ik hoop dat het met dit lied te horen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat 'meer' bas geeft is giswerk, en hangt af van een instrument waarmee je de vergelijking wilt maken...

Maar een drum instrument die ZEKER veel bas geeft is een braziliaanse surdo.
Je speelt het instrument met speciale stokken met zachte bolvormige uiteinden. Er zit behalve van een krachtige 'knal' waarmee het geluid begint een hele rijke toon aan, met uiteraard een diepe grondtoon en ook wel een reeks fijne boventonen die een soort "bwoeAAAONG" geluid doet geven.

Een keertje naar luisteren en misschien wel gelijk bespelen als je in de gelegenheid bent!
Voelen doe je 'm zeker!