Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat de batterij van een IPod sneller leeg bij hardere muziek?

En maakt het ook nog uit wat voor muziek? Dus bijvoorbeeld: Volume 5 houd je IPod langer vol als Volume 8? En met wat voor muziek bedoel ik of je langer rustige muziek kan luisteren dan bijv house op het zelfde volume.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Geluidsterkte maakt wel iets uit ja, niet heel erg veel. Om meer geluid te produceren, is meer energie (batterij) nodig. Wat voor muziek je afspeelt zal vrijwel niets uitmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit maakt niet uit, het vermogen van de koptelefoon is al vrij laag, en de energie die niet naar de koptelefoon gaat, gaat goeddeels verloren in het versterker-circuit. Als je bij half volume 1% langer batterij zou hebben (voor zover dat meetbaar is), zou ik het al veel vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker gaat de batterij dan sneller leeg. Een eindtrap is namelijk een dubbele balansschakeling met een rendement van 80% dus meer geluid zal zeker meer stroom aan de accu onttrekken: echter dit is vooral bij lage en meestal al onhoorbare bastonen het geval.
Voorts maak ik bezwaar tegen de 1% berekening van vorige beantwoorder: om 3 db meer geluid te verkrijgen heb je inderdaad 2 maal zoveel energie nodig maar: 3 dB kun je dan nog nét waarnemen als: "ietsje harder" want je oren regelen logaritmisch terug. Voor 5 maal harder geluid moet je telefoon dus een factor 200 malen meer aan stroom leveren want dat is dus echt een tangens-kromme. Kijk eens op Wiki waar dit alles goed wordt uitgelegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding