neen, de weerstand verschilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem, de iets lagere impedantie zal iets meer vermogen aan de versterker vragen, maar zolang je de versterker niet totaal in de oversturing draait kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel maar geeft geen mooi geluid.

De weerstand van de homecinema speakers is (meestal) 8 Ohm, die van een autoradio is dat 4 Ohm.

Door de lage weerstand zal er vervorming optreden, baar gelang de volumeknop verder opengaat zal de vervorming toenemen, bij een maximale output zullen de speakers kapot scheuren.