Over 5 jaar zijn er geen cd's meer te koop is een stelling waarmee ik werk. Waar kan ik cijfers vinden over de verkoop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (1)

Verschillende onafhankelijke onderzoeken tonen aan dat file-sharing een hoofdrol speelt in de wereldwijde daling van muziekverkopen. Vooral de verkoop van cd’s is in de
periode 1998 tot en met 2008 aanzienlijk gedaald. In tien jaar tijd is het aantal verkochte cd’s met 44% afgenomen.

De verkopen van geluidsdragers in Nederland zijn sinds 1998 met 49% in stuks en 48,5% in omzet gedaald. Vooral de singlemarkt heeft het zwaar te verduren gehad. Het aantal verkochte singles is in de periode 1998 tot en met 2008 gedaald met ruim 91%. Dat beeld klopt met het onderzoek van TNS research dat laat zien dat downloaders 59% minder aan singles uitgeven.

Ook de omzet van de albummarkt is zwaar getroffen. Deze is sinds 1998 meer dan gehalveerd (52%). Het aantal downloads laat een stabiele groei zien maar kan niet voorkomen dat de muziekmarkt jaarlijks rode cijfers laat zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap die min niet, dit is een goed antwoord op de vraag, van mij een plus. Enige reden die ik kan bedenken voor de min, is het feit dat we nu 3 jaar verder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een recenter onderzoek heb ik niet gevonden. Misschien is dat er ook (nog) niet. Misschien kan de mingever dat even opzoeken?
Bedankt voor het plusje sander :)