Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Okay, ff wat lichte kost ;-) Hoe kan ik bij klassieke muziek het verschil in de tijd horen, de evolutie als het ware?

Van Mozart naar Bach bijvoorbeeld, hoe hoor ik dat ze tijdsgenoten waren en waar heeft Beethoven de draad opgepakt en hoe is zijn muziek dan weer anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet iets wat een 'amateur' zomaar kan horen. Deskundigen studeren daar jaren en jaren op. Over het algemeen kan je wel stromingen ontdekken (bijv. romantiek, enz), en als je je een beetje inleest (voor zoiets kan je met Wikipedia al een eind komen) kan je leren de hoofdkenmerken van deze stromingen te herkennen. Het preciezer analyseren van hoe één stuk op een ander gebaseerd is, is iets waarvoor je echt de bladmuziek erbij moet pakken en je moet er veel verstand van moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja precies,doe ik ook altyd.dat werkt het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.muziekstromen.nl
Op deze site krijg je een goed beeld (via tijdsbalk en zo) van hoe de perioden tot elkaar staan en wat ze inhouden.
(voor beschrijving perioden klik onderaan in legenda)

Toegevoegd na 3 minuten:
...en je kunt ook luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding