Heb je een vergunning nodig om op de Dam van Amsterdam te spelen is?

Het is namelijk voor een school project maar we kunnen niet vinden of je daar een vergunning voor nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat spelen?
bamibal
12 jaar geleden
@Roland1995: Zie categorie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man je moet tegenwoordig als winkelier al betalen om de radio aan te mogen hebben in je zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maatschappij wordt wel steeds erger.
Muziek op straat zou juist aangemoedigd moeten worden (niet voor geld, maar gewoon voor plezier).

Antwoorden (2)

Ja, als je muziek wilt maken heb je een vergunning nodig:

Hier de officiële verordening over het al dan niet nodig hebben van een vergunning in Amsterdam:
Amsterdam - Artikel 2.16 en artikel 2.11, derde lid.
Versie van januari 2007.
Artikel 2.16 (Straatartiest en muziek).
1. Het is verboden, op de door de Burgemeester aangewezen wegen en tijden op of aan de weg als straatartiest op te treden of muziek ten gehore te brengen.
2. Op andere dan de in het eerste lid vermelde plaatsen, is het verboden, zonder vergunning van de Burgemeester als straatartiest op te treden of muziek ten gehore te brengen.
3. Het bepaalde in het tweede lid is niet van toepassing, indien:
a met ten hoogste zes personen wordt opgetreden;
b er geen geluidversterkende apparatuur of slaginstrumenten, zoals trommels, bongo’s en dergelijke, worden gebruikt;
c het optreden niet langer duurt dan een half uur;
d het optreden niet plaatsvind tussen 23.00 en 9.00 uur.
4. Indien op grond van dit artikel een vergunning is vereist, kan de Burgemeester te dien aanzien de belangen in aanmerking nemen die zijn bedoeld in art. 2.11, derde lid.
Dus ik interpreteer het zo, dat je 30 minuten op een bepaalde plek muziek mag maken, tenzij het door de burgemeester aangewezen is als verboden plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste lijkt mij om naar het gemeentehuis tegaan want het is voor een schoolopdracht het is dus voor een korte periode dus denk dat je het niet echt nodig hebt.