Ik snap dit akkoord niet, hoe moet dat?

Ik snap er echt niks van, van dat boogje met die 1. Wat betekent dat?? http://i1208.photobucket.com/albums/cc375/xLianneLove/snapshot-9.png

Toegevoegd na 19 seconden:
Op spaanse gitaar :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat betekent dat je je wijsvinger voor die twee tonen gebruikt. Dat houdt dus in dat je je wijsvinger op meerdere snaren legt (in dit geval twee, bij barréakkoorden moet je je wijsvinger op alle snaren leggen). En dat is niet alleen bij Spaanse gitaar zo, bij elke gitaar werkt dat zo :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh, Okédan. Bedankt :D

Andere antwoorden (1)

Dat boogje betekent barree. Dan moet je met één vinger beide snaren indrukken. (een beetje plat dus). Olgens mij is dat in dit geval je wijsvinger.