Waarom verafgoden sommigen deejays toch zo. Zodra iemand plaatjes draait, wordt ie een soort halfgod.

Dat zie je zelfs in het klein. Een afzichtelijk mannetje draaide laatst plaatjes bij ons in de kroeg. Allerlei lekkere meiden dromden samen rondom hem. Blijkbaar wordt de deejay vereenzelvigd met de muziek die hij draait. Alsof HIJ de artiest is. En dan een beetje interessant zitten doen met die knopjes, handje aan de koptelefoon. Wat een genie is het toch, wat een vakman! Dat kunnen maar weinigen... [ironiemode off]

Warum, warum, warum!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan de DJ en de bezoekers. Sommige DJ's zijn niets anders dan de bedieners van een CD-speler en spenderen de rest van de avond dmv drinken, flirten en de mooiboy uithangen.
Er zijn ook DJ's die vooraf vakkundig en weloverwogen hun muziek uitkiezen en met elke plaat de richting van de avond wijzen. Deze DJ's nemen je mee in een muzikale reis. Dmv muziek, mensen, decoratie wordt er een bepaalde sfeer gecreeërd die veel mensen prettig vinden. De muziek is dus een belangrijk onderdeel daarvan en sommige voelen de behoefte op hun waardering te uiten aan de DJ voor zijn arbeid.
Verafgoden gaat inderdaad veels te ver, maar er zijn ook zeker DJ's die wat meer doen dan alleen wat plaatjes aan elkaar draaien. Sommige produceren zelf ook en hebben soms ook een muzikale achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klopt om de reden die je zelf al geeft... Hij "maakt" de muziek, hij is de artiest en alle discogangers geloven hem... Daarom...

Omdat mensen zo graag achter iemand aan lopen, zo graag iemand verafgoden... daarom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bwehehe :P

Gebeurd met vrijwel alle 'beroemde' mensen, verdiend of niet..

Voorbeeld van niet verdiend: Koningshuis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muziek is mijn leven, daarom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dee-jay maakt of breekt een avond, dus er is wel een belangrijke rol voor hem weggelegd!
Maar verafgoden gaat inderdaad veel te ver!