Wat betekend het liedje paradise van coldplay?

Ik heb het via Google proberen te zoeken maar ik kwam er niet uit.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
9.1K

Antwoorden (2)

Hoe ellendig je leven ook wordt, je kunt altijd blijven dromen. Gedachten zijn tolvrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over de grote, mooie dromen en verwachtingen die je hebt over het leven als je jong bent. Maar als je opgroeit, zul je ervaren dat de wereld niet altijd zo mooi is als je hem had voorgesteld. Het leven blijkt soms best zwaar te zijn, de onschuld gaat verloren (the wheel breaks the butterfly). Je leert dat je soms pijn moet hebben om geluk te kunnen ervaren (the sun must set to rise - de zon moet eerst ondergaan om weer op te kunnen komen). Ondertussen blijf je dromen over het paradijs.

--------------------------------------------------------------------

When she was just a girl
She expected the world
But it flew away from her reach so
She ran away in her sleep
and dreamed of
Para-para-paradise, Para-para-paradise, Para-para-paradise
Every time she closed her eyes

When she was just a girl
She expected the world
But it flew away from her reach
and the bullets catch in her teeth
Life goes on, it gets so heavy
The wheel breaks the butterfly
Every tear a waterfall
In the night the stormy night she'll close her eyes
In the night the stormy night away she'd fly

and dreams of
[ From: http://www.elyrics.net/read/c/coldplay-lyrics/paradise-lyrics.html ]
Para-para-paradise

Oh oh oh oh oh oh-oh-oh
She'd dream of
Para-para-paradise
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh-oh

lalalalalalalalalalala
And so lying underneath those stormy skies
She'd say, "oh, ohohohoh I know the sun must set to rise"

This could be
Para-para-paradise
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh
This could be
Para-para-paradise
This could be
Para-para-paradise
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh-oh