Hoe moet ik dit spelen met beide handen?

Ik wil dit liedje van VanVelzen heel graag leren spelen op keyboard. Maar wat speel je met welke hand? Hoe werkt het ongeveer?

Akkoorden:

Couplet
F Fmaj7 F7 Bes
Gm Gm7 Csus4 C

F Fmaj7 F7 Bes
Gm Dm7 Gm Csus4 C

Refrein:
F F/A Dsus4 D
Gm Gm7/F Csus4 C
F F/A (of F7) D Gm Bes Csus4 C

Bridge :
Bbm G#
Fm F#
(F#) Csus4 C

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Met de rechterhand speel je akkoorden, dus bijvoorbeeld F = F A C. Met de linkerhand speel je de bas. Je kunt bijvoorbeeld in de bas dan enkel een F, of een octaaf van F spelen voor extra volumering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.! Ga nu direct beginnen met oefenen.
Sorry maar ik heb toch wat anders piano leren spelen dan de andere antwoorder.
Met de linkerhand speel je de accoorden en met de rechterhand de melodie/zang.

Of je speelt met beide handen de accoorden (over 2 octaven) en de melodie zing je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, zo heb ik het ook geleerd.