Wat zijn de toonladders voor een dwarsfluit?

Ik moet binnenkort alle toonladders van de dwarsfluit uit mijn hoofd weten, dus weet iemand misschien of deze compleet op internet staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je de vingerzettingen? Toonladders an sich zijn voor elk instrument gelijk.

Het beste antwoord

Misschien bedoel je, dat je ze moet kunnen spelen op de dwarsfluit? In principe is een toonladder een toonladder, en het maakt niet zoveel uit voor welk instrument dat is. Als je ze "uit het hoofd moet weten" dan is onderstaande link misschien handig. Daar vind je ze allemaal in een PDF, in majeur en mineur. Succes!

http://www.muziek-vandenberg.nl/Toonladders.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Ja ik bedoelde gewoon de toonladders, maar aangezien je ook een f-sleutel enzo hebt dacht ik: ik zet er even bij dat het voor dwarsfluit is ;)