Waar vind ik een goede simpele radio (zie beschrijving)?

We zoeken voor onze oma een nieuwe radio!
Omdat ze alweer 85 wordt, hoeft deze niet allerlei gadgets te bevatten, maar moet hij gewoon goed, mooi geluid geven.
De radio moet goed geluid geven voor een ruime woonkamer (dus niet zoals een wekkerradio die voor in een slaapkamer voldoende is).

We hebben tot nu toe niet zo veel gevonden, maar misschien weet iemand er toevallig een in de winkel te liggen? :-)

ps. we willen geen radio overkopen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb enkele jaren geleden een simpele transistorradio gekocht bij de MediaMarkt (Sony ICF-703L). Zeer eenvoudig te bedienen en geen gehannes met snoeren of boxen. In elke ruimte te gebruiken en werkt zowel op netstroom als op batterijen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zo te zien hebben ze bij de Mediamarkt geen Sony meer in het assortiment, wel veel alternatieven (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee bedankt voor je antwoord!
alleen ik hoor nu dat we niet zoeken naar een transistorradio, maar een 'micro-iets-setje' of een mini...
ongeveer zoiets dat bij een digitale televisie hoort, maar dan dus een aparte radio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Micro-en minisetjes: ook Mediamarkt, BCC, Harense Smid, Expert etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt allemaal voor t antwoorden :d
groetjes!

Andere antwoorden (4)

Mijn ervaring is dat winkels als BCC vaak eenvoudige radio's te koop hebben. Simpel te bedienen met een aan- en uitknop en de zenders makkelijk te vinden.
Of je nog een volledig analoge radio tegenkomt, durf ik niet te zeggen. Succes en alvast gefeliciteerd met de 85e verjaardag van je oma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, we zullen er gaan kijken
Het is niet eenvoudig om "alleen" een radio te vinden die ook nog eens een beetje geluid geeft (dus geen wiebelige transistorradio). In Rotterdam zit een hele goede audiozaak, die nog wel tafelmodel-radio's verkoopt. Is echter niet goedkoop, maar voor een 85-jarige mag...

http://www.audiogallery.nl/aanbiedingen/tivoli-audio-model-one-cappellini-221.html

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.audiogallery.nl/tivoli-audio/model-one.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
+ goed apparaat met een prima geluid.
stereo set of een bouw radio met twee boxen 50 watt(per box)

Toegevoegd na 2 minuten:
hij is super makkelijk te bedienen en een GELUID!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bcc alleen hier waar ik woon is het personeel bagger :P
Maar mischien bij jou niet uhh dus bcc en de kijkshop zal ik ook even langs gaan ;)

succes ;)