is het echt waar dat muziek die over sex gaat beter verkoopt omdat het over sex gaat?

dat bijna alle muziek over sex gaat is een feit, als reden daarvoor word gegeven dat sex verkoopt.
maar is daar ook echt ooit een onderzoek naar gedaan, want ik ken eigenlijk niemand die een lied leuk vind omdat het over sex gaat, het is zelfs zo dat de meeste mensen die ik ken, waaronder ik het een beetje vervelend en genant vinden.

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIEK/article/detail/2950401/2011/10/05/Onderzoek-92-procent-Amerikaanse-hitlijst-gaat-over-seks.dhtml

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

muziek verkoopt zeer zeker beter als het over sex gaat, omdat veel mensen dat toch een belangrijk onderwerp in hun leven vinden, stel je een nummer voor dat over groente of een fietsband gaat, dan zouden veel minder mensen het leuk vinden, toch geldt dit niet alleen voor sex, maar bijvoorbeeld ook voor liefde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat heel veel mensen geeneens doorhebben dat het over sex gaat.
Sommige mensen kunnen geen engels of maar half. of de liedjes zijn een beetje onverstaanbaar.

Maar daarin tegen de mensen die het wel horen zullen het wel een tof nummer vinden. Omdat het naja stiekem een leuk onderwerp is. Zo vind ik het nummer: The Red Hot Chili Peppers - Californication erg leuk. En dat gaat ook over sex.

Ik denk ook dat veel bandleden juist over het onderwerp sex gaan zingen. En er weinig anders is daarom is het ook wel logisch dat het muziek met onderwerp sex goed verkoopt.