Moet je eigenlijk als dj goed kunnen zingen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vraag me eigenlijk wel af of je als dj echt goed moet zingen of dat ze hun eigen stem weer mixen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet nodig. Een DJ draait platen aan elkaar, een produceren maakt nummers en een MC 'vermaakt' het publiek tijdens een optreden van een DJ.

Ik merk dat heel veel mensen hier het verschil niet begrijpen tussen een DJ en een produceren.

Voor een radio-DJ is het daarentegen wel handig om een goede 'praatstem' te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
En met 'hier' bedoel ik op de gehele GV-site, niet in deze specifieke vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet een producer, niet een produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je helemaal gelijk in. Snel typen zorgt wel eens voor foutjes ;). Mijn eigen hobby fout typen...

Andere antwoorden (5)

Nee. Er zijn genoeg dj's die alleen de muziek maken, en andere zangers/zangeressen de tekst laten zingen. Ook kun je natuurlijk instrumentale nummers maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een goede DJ te zijn in het geen vereiste om goed te kunnen zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dj is zoals je zegt het woord disk jockey iemand dis met disk s speelt niet zingt maar enkel plaatjes of songs in elkaar mixt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee een dj die constant zelf meezingt is best irritant maar een goede stem is wel belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn DJ die op feesten gebruik maken van een MC, deze roept/rapt/toast wat door de platen. Grote DJ/producers die een plaat hebben gemaakt met een zangeres laten die wel eens live zingen.

Een DJ die zelf zingt heb ik nog nooit gezien en het is dus geen vereiste. Producers huren altijd een zangeres in om zo een plaat te maken in de studio.