Welke achtergrondmuziek in de winkel is prettig voor je klanten?

Ik ben op zoek naar achtergrondmuziek voor mijn winkel.
Het valt mij n.l. op, dat wanneer ik in een winkel ben, vaak langer blijf, omdat de muziek prettig in het gehoor ligt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het gaat om een winkel voor alle leeftijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals bovenstaand al genoemd wordt, rustige muziek werkt naar mijn idee het beste. Ik heb zelf ergens gewerkt waar veel lounge werd gedraaid. Voor mijn gevoel werkte dat echt heel goed, mensen gaan toch wat rustig, 'chill' door de winkel heen. Kijk even op de link voor meer info. Er staan ook wat lounge-cd's aangegeven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lounge_(muziek)

Het is belangrijk dat je muziek klopt met de mensen die in jou winkel komen. Als jou winkel gericht is op jongeren zul je bv ook muziek moeten draaien die aansluit bij deze levensfase. Zo is er voor iedere doelgroep wel iets te verzinnen.

Ik heb wel eens(vaker) rechtsomkeer gemaakt als ik in een winkel kwam met voorgrondherrie, term achtergrondmuziek paste daar niet. Dus voor mij hoef je geen moeite te doen om in geluid te investeren Toegevoegd na 1 minuut: Maar dit is vast wer een reactie en geen antwoord, dus hierbij mijn antwoord: muziek die zo zacht is dat je hem niet hoort.

Ook belangrijk hoelang moeten ze verblijven in jouw winkel. Moeten ze lang verblijven en browsen door de schappen, dan rustige muziek. Bv james morrison iets wat mee te neurien is. Moeten ze snel weet weg zijn dan neem je snellere muziek

Ik denk dat trance prettig is voor je klanten. Dan zou ik zeker binnen stappen.

Zoals je al leest hier is dat moeilijk te bepalen. Het is een kwestie van smaak, draai je alleen hip hop blijven andere mensen die er niet van houden zeker niet lang in je winkel hangen.. Zo ook is dat met andere muziek soorten. Het heeft er ook wel mee te maken wat het product is dat je verkoopt in je winkel. In een bloemenzaak harde trance muziek draaien wordt niks. Nou zijn er ook veel mensen zoals je hier al kunt lezen die niet van muziek houden in een winkel. Mijn advies zou zijn gewoon de radio. Hoef jij niet te kiezen welke muziek je moet draaien, dat doen ze daar dan voor je en veel mensen die niet van muziek houden storen zich vaak al weer minder aan een radio zender en mensen die er wel van houden hebben dan toch nog muziek :-) Zet bv een zender op als Q music , 538 of Veronica.

Dit is toch een mening vraag. We weten niet of je kleding verkoopt of snoepgoed verkoopt of bloemen verkoopt.. We weten alleen dat het voor iedereen is. Dan zeg ik.. Maakt opzich niet zo heel erg veel uit wat voor muziek.. Als het maar zacht en op de achtergrond is. Weet dat muziek het koopgedrag beïnvloedt.. Rustige liedjes zorgen ervoor dat mensen rustig door de winkel lopen.. Waardoor ze bijna naar alle producten kunnen kijken, de kans dat ze dan meer kopen dan bedoeld was wordt groter. Snelle liedjes heeft weer het tegenover gestelde effect. Kies je muziek goed uit en hou de volume laag.. Maak bijvoorbeeld een cd met allerlei soorten liedjes...

Ik weet niet of je winkel in een winkelcentrum is? Zo ja, hou dan rekening met de muziek die daar gespeeld wordt. Neem die het liefst over. Ik heb wel eens in een winkel gestaan, hoorde je de muziek uit het winkelcentrum zelf, en dan andere muziek uit de winkel er doorheen. Ben van ellende weggegaan en heb niks gekocht. Ik zou de muziek niet laten overheersen in ieder geval. Je komt niet naar een winkel voor de muziek maar het kan wel een reden zijn weg te gaan.

Iedereen heeft weer een ander smaak ook bij muziek. Je kan het best achtergrond muziek doen die niet echt een stempel heeft dus geen keiharde rock maar ook geen snelle rap. In de meeste winkels draaien ze liedjes die op het moment 'in' zijn zodat iedereen het kent veel muziek uit de top 40 bijvoorbeeld ik vind adele persoonlijk heel erg fijn om te luisteren in een winkel maar mijn zusje is weer heel erg fan van Rihanna als iemand dat in een winkel draait zingt ze altijd mee. Je kan ook een kijkje nemen in andere winkels en daar luisteren wat je prettig vind maar ik zou sowieso de muziek niet al te hard zetten dat vinden de meeste mensen niet erg prettig

Andreas volleweider. Dat is electronische harpmuziek. Heel rustig, gewoon wat gepingel, bijna geen muziek, maar precies genoeg om het niet stil te laten zijn.

Gewoon echte lounge, ambient en chillout muziek. Mainstream muziek is altijd irritant, ook in een 'hippe' winkel.

Bij toeval ontdekt dat toen wij de cd van de toppers concerten op hadden staan in de winkel dat bijna iedereen onbewust een paar zinnen meezong! Jong, oud en alle rangen en standen en culturen! Ook de mensen die niet van 'de toppers' houden doen mee. Vooral bij de medleys, iedereen kent wel een nummer, probeer het eens uit, je zal echt versteld staan hoe vrolijk mensen worden en hopelijk blijven hangen. (De medleys staan ook op youtube als je het even wilt uitproberen.)

Misschien skyradio? :$ Toegevoegd na 20 seconden: Dat hoor je ook vaak bij kappers.

Een tip voor eind december: dan is de Top2000 altijd op radio 2. Dat gaat 24 uur per dag door en veel mensen (waaronder ik...) houden die lijst nauwkeurig bij en kunnen nauwelijks de deur uit omdat ze alles willen horen. Jeugdsentiment, meezingen, ik word er elk jaar heel gelukkig van. Als ik in die dagen naar de winkel ga (dat moet nu eenmaal zo nu en dan) hoop ik altijd dat ze daar de Top2000 aan hebben. Als dat het geval is blijf ik héél lang, en als dat niet zo is verdwijn ik zo snel mogelijk uit de winkel.

KIJK OP GOOGLE! store (background) music Zet het bijv niet heel hard! zoals bij de appie(AH) heb je niet door dat er muziek word gedraaid terwijl je wel mee neuriet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100