Waar gaat het liedje bulls on parade van rage against the machine over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (1)

Dit zegt Wikipedia erover:

"De teksten van het nummer gaan over het zogenaamde Militair-industrieel complex. Deze term werd voor het eerst gebruikt door toenmalig president Dwight D. Eisenhower. Tijdens zijn afscheidsrede in 1961 waarschuwde hij de Amerikanen voor een vervlechting van de belangen en de invloed van het militair-industrieel complex.
De band beweert dat de Amerikaanse industrie (en dan met name de wapenindustrie) het leger steun geeft, omdat zij voor extra inkomsten zorgen. Mochten de Amerikanen meer geld in de (wapen)industrie stoppen, dan zullen zij meer verdienen. Daarbij wordt volgens de band een bepaalde angst voor terrorisme in de bevolking gemengd, waardoor zij eerder in staat zijn een oorlog te steunen."

In het Engelstalige Wikipedia-artikel staat een uitgebreidere uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)