Hoe kan ik het beste thuis mijn elektrische gitaar opnemen? Welke gear is goed? Waarop moet ik letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Je hebt heel veel mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een microfoon voor je versterker zetten en die via een speciaal kastje aan je computer koppelen (je hebt ook microfoons met USB-uitgangen maar die zijn over het algemeen niet heel erg goed).

Ook heb je allemaal 'kastjes' waar je je gitaar in moet pluggen en dat kastje verbindt je dan met je computer. Dan heb je wel veel meer mogelijkheden met geluid. Je hebt namelijk programma's als Gearbox en Guitar Rig waar je alle geluiden hebt (van clean tot distortion en van chorus tot wah-wah).

Ik heb zelf van Line 6 de Toneport en daar ben ik heel tevreden mee. Er zit weinig latency in en het aanbod met geluiden is heel erg goed.

Als je echt je eigen gitaargeluid wilt hebben, moet je dus een microfoon voor je versterker zetten en dan kan je het opnemen met bijvoorbeeld Audacity (handig om mee te beginnen) of CuBase (hier werken echte producers mee, is heel erg goed maar ook heel erg uitgebreid). Dus het is maar wat je wilt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb interesse in zo'n kastje. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van die dingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je er 1 koopt die werkt xD Het is in het algemeen altijd wel goed spul, sommige werken beter dan andere, maar ik heb zelf goede ervaringen met Line 6 en ken ook een paar anderen die dat gebruiken. http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/line-6-pod-studio-gx/100005532/111132 Deze is bijvoorbeeld alleen voor gitaar (en bas waarschijnlijk). Je hebt ook modellen waar je twee gitaren in kan doen en een microfoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ziet er goed uit! Ik denk dat ik deze verder ga uitzoeken