Waar gaat het liedje 7 seconds van youssou n dour en neneh cherry over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
9.2K

Antwoorden (2)

De boodschap is dat kinderen zonder vooroordeel te wereld komen, en open staan voor alle mensen, ongeacht van welk werelddeel ze weg komen.

Maar dat ze later leren dat er wel verschillen zijn, en dan niet meer zo open staan voor andere mensen. Kinderen hebben geen vooroordelen, zo worden ze opgevoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Engelse tekst (de song is ten dele in Wolof, een Senegalese taal en deels in Frans) is geschreven door Neneh Cherry.
Neneh heeft zelf de volgende verklaring voor de tekst gegeven: "7 Seconds' is about the first positive 7 seconds in the life of a child just born not knowing about the problems and violence in our world."
Vertaling: 7 seconden slaat op de eerste positieve 7 seconden in het leven van een kind als hij pas geboren is, nog onwetend van alle problemen en het geweld in onze wereld.

Die betekenis komt ten dele ook letterlijk terug in de tekst
"And when a child is born into this world
It has no concept
Of the tone the skin it's living in"
Vertaling: En als een kind wordt geboren in deze wereld
heeft het geen concept
van de tint van huid waarin hij leeft'