Gaat dit liedje van Peter Sarstedt "Where do you go to my Lovely" over een bestaand beroemd persoon?

Mijn man heeft hier nog het origine vinyl singeltje van uit 1969. Wij vragen ons dus af of dit over een bestaand persoon gaat, en wie dan.

http://www.youtube.com/watch?v=0Wzf4jFgHwU

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Het beste antwoord

Er gingen destijds veel verhalen rond over wie
het liedje zou gaan, maar duidelijkheid is er nooit
over gekomen.

De naam Marie Claire zou komen van het Franse blad
Marie Claire magazien, een bekend modeblad.

Er gaat ook een theorie die zegt dat het over
Sophia Loren zou gaan. Die, verlaten door haar vader, uit een achterbuurt van Napels komt.
Nina van Pallandt wordt ook genoemd.

Maar Peter Sarstedt schreef het lied over een meisje op wie hij hevig verliefd wat in Wenen in 1965 en die in een hotelbrand om kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, over een fictieve dame.

The song is about a fictional girl named Marie-Claire who grows up to become a member of the jet set, and lives in Paris. The lyrics describe her from the perspective of a childhood friend; it is left unclear whether they have remained close. The rhetorical question of the title suggests that her glamorous lifestyle may not have brought Marie-Claire happiness or contentment
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemene richtlijnen
•Vragen, antwoorden en reacties mogen alleen in de Nederlandse taal worden gesteld en gegeven, niet in sms-taal en niet in hoofdletters. Let op je spelling, gebruik zo nodig de spellingscontrole die de website aanbiedt.