Wat is het langste nummer dat ooit is gemaakt?

Tot nu toe kom ik bij Supertramp - Fool's Overture met 10:53.

Nu vroeg ik me af, zijn er nummers die dat overschrijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
13.4K

Het beste antwoord

Light of Day, Day of Darkness van Green Carnation is een nummer dat 1:00:07 (1 uur en 7 seconden!).
Als ik me niet vergis is dit het langer alle vorige antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja er zijn geboeg nummers die dat overschrijven. Bijv. Pink Floyd met shine on you crazy diamond van ongeveer een kwartier. Er zijn er nog veel meer die nog veel langer duren. Wat dacht je van symphonieën bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je had natuurlijk wel door dat ik overschrijden bedoel;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
En het zijn er natuurlijk geNoeg
lang leve het ipod-toetsenbord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tubular bells-mike oldfield, duurt meer dan 50 min!

Toegevoegd na 13 minuten:
Correctie, het duurt volgens wikipedia 48:57:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tubular_Bells

Toegevoegd na 13 minuten:
Hij heeft zag ik net nog een langere Incantations 72:44
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die op mijn pc duurt echt meer dan 50 min, ik zoek effe een link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat dan niet de hele cd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie, het duurt volgens wikipedia 48:57:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tubular_Bells
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt een lied!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft zag ik net nog een langere Incantations 72:44
The Decline van NoFX duurt 18 minuten en 19 seconden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
the green manalishi damn !!!!
koude rillingen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is een live uitvoering. Bijv. The Golden Earring verlengde hun versie van "Eight Miles High" ook soms tot drie kwartier, terwijl de versie op de lp 19:00 minuten duurt.
Nyan cat als dat meetelt :P
wel eens gemixt (en gekopieerd natuurlijk) tot vele uren.
Anders heeft Tiesto ook nog zeer lange nummers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
coole muziek:P
Iron Butterfly: in-a-gadda-da-vida, "slechts (in vergelijking met bovenstaande nummers..."17 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact 1 LP-kant. Snap die 3 minkukels niet. +je van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap ze wel. Er staat: Wat is het langste nummer ooit gemaakt. En dan komt er een antwoord met veel korter nummer dan andere antwoorden, en blijkt uit het antwoord ook dat deze zich er bewust van was.
'The Drughouse - Vol. 13' duurt een 1:00:10 (één uur en tien seconden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een mix van nummers, met tracklist en al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oww, noem je dat dan geen lied (van één liedje)?
Het langste nummer wat ooit gemaakt is, is Longplayer wat o dit moment 11 jaar lang is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het speelt een millennium lang, tot 31 december 2999 maar of je het een liedje kunt noemen, het is samengesteld door een computer
Jean Michel Jarre, Waiting for Cousteau. 46.47
Super om bij in slaap te vallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
close to the edge van yes. Duurt 18 minuten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens metronieuws' Apparante Liberta' met 1 uur en 17 minuten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Echoes van Pink floyd duurt 23:32
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Organ²/ASLSP
van John Cage
Het is een nummer dat in 639 jaar gespeeld wordt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Organ²/ASLSP
Sinds 2001 wordt het muziekstuk uitgevoerd in de St. Burchardi Kerk in Halberstadt als het langzaamste en langstdurende orgelstuk ter wereld, met een totale lengte van 639 jaar. In 1371 had de kathedraal van Halberstadt voor het eerste een orgel met de moderne klavier van 12 noten. De lengte van het muziekstuk komt van het verschil tussen dat jaartal en het jaar 2000, het jaartal dat de uitvoering zou beginnen. Echter begon de uitvoering pas in september 2001, en zal het naar verwachting eindigen in 2640. De volgende toonverandering is 5 februari 2022.

https://www.youtube.com/watch?v=6yUzaZDq3Hg