Wie ken dit kinderliedje verder Er zat een aapje op een stokje achter moeders keuken deur enz enz leerde het op de kleuterschool ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.9K

Het beste antwoord

Ik heb het vroeger weer anders geleerd:

Er zat een aapje op een stokje achter moeders keukendeur.
Er zat een gaatje in zijn rokje daar stak hij zijn staartje deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zat een aapje op een stokje,
Achter moeders keukendeur.
Hij had een gaatje in zijn rokje,
En daar stak zijn staartje deur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me nét voor. Wel grappig, toevallig kwam dit liedje gisteravond binnen mijn familie ter sprake. Voor het eerst in "honderd" jaar of zo.
Er zat een aapje op een stokje
achter moeders keukendeur.
Hij had een gaatje in z'n rokje
en daar stak z'n staartje deur.

Hij had een ringetje
om z'n vingertje
en dat was van zuiver goud
Daarom dachten alle mensen
dat dat aapje was getrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nogal wat verschillen in de teksten, maar daar maakt een kind zich vast niet druk om. :)
De laatste zin is toch een beetje anders dan de vorige antwoorden. Althans zo heb ik het geleerd en ook jaren gezongen tijdens mijn loopbaan.

Er zat een aapje op een stokje
Achter moeders keukendeur
Het had een gaatje in zijn rokje
En zijn staartje stak er deur!

In de bron vind je ook de bladmuziek van het liedje en je kan het ook horen.