Is casio een slecht merk voor keyboards??

Ik wil graag een keyboard aanschaffen, ik ben een beginneling, ik kan wel noten lezen ( althans, ik weet wat op een notenbalk een D of een C etc is)

Ik heb er 2 gezien...een Casio ( ik meende type m110 m) waarvan de toetsen mee verlichten bij ingeprobeerde liedjes) en een Yamaha 223,233 en 333.

Ik wil er ongeveer tot 150 euro aan uitgeven aangeziebn ik eerder de bevlieging had om een elektrische gitaar te kopen, maar is mij net te moeilijk en moet daar teveel geduld voor opbrengen.

Is Casio echt zo slecht als wat ik wel eens hoor??En is het daarom raadzaam om toch Yamaha te kiezen??
De Casio leek mij leuk voor het begeleid mee spelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Ja, casio is niet het beste merk wat er is, ten eerst is de kwaliteit niet goed en het geluid klinkt als een honky tonky piano, ik wil wel zeggen dat Yamaha een geweldig merk is. Ik heb zelf een Yamaha digitale piano, en ben er heel erg blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- : is wel zeer kort door de bocht. Casio maakt prachtige piano's, maar dan moet je wel wat meer geld meebrengen. Ze maken ook goedkope modelletjes maar die zitten inderdaad in de range van speelgoed. Maar dat geldt voor alle merken die dit soort instrumenten in de goedkope range maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor de Yamaha gaan! ;)
Er staan héél, héél veel reviews online over muziekinstrumenten. Steek er wat tijd in om die op te zoeken en door te lezen. Verwacht niet de hemel voor 150 euro voor een keyboard maar er is vast wat te vinden.

Check eens http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Keyboards/cat-KEYBOARD om te checken wat voor soorten en merken en modellen er iets voor jou zijn. Schrijf wat van de modellen op die je wat lijken, mogen er best wat zijn want je wilt toch niet over een nacht ijs... Dan ga je googlen op reviews en lees alles door wat er te lezen is aan reviews. Youtube heeft ook vaak video reviews.

Ik raad je aan te kijken tot aan het dubbele van je budget, dan kun je altijd nog als je iets tegenkomt dat je net iets te duur is, kijken of je het tweedehands aan kunt schaffen.

Succes en veel speelplezier!

Overigens maakt Casio echt van alles, van goedkoop waaibomenplastic speelgoed tot peperduur superfijn spul. Mijn ervaring met cheapo Casio is dat het inderdaad niet de moeite waard is. Nou heb ik die ervaring dan ook alleen maar met Casio en niet met bijv. Yamaha, dus misschien is het daar wel net zo. Ikzelf speel alleen nog maar Roland stage pianos maar wel in een iets hogere prijscategorie. Voor goedkoper speelgoed ga ik liever niet een simpel goedkoop keyboard nemen als instrument maar iets leuks zoals een stompbox voor de gitaar of een leuke synth module of zo.

Tot slot zou ik je met klem willen adviseren om even door te sparen en je budget toch minimaal naar 300 euro omhoog te proberen te krijgen. Voor muziekinstrumenten geldt wat mij betreft heel erg: goedkoop is duurkoop.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en wat investeren in een paar lessen 'to get you started' is inderdaad ook zeker de moeite waard als je er echt wat aan wilt hebben. Ik geef die reactor die dat zei groot gelijk.