Wat zijn goede oortjes voor onder een helm?

ik ben op zoek naar fijne goedkope oortjes die ik onder mijn helm op de brommer op kan doen.
Weet iemand toevallig iets?
gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
15.8K

Antwoorden (3)

Ik gebruk de oortjes van mijn iPhone of Sony oortjes onder mijn helm op de brommer en motor. Werkt prima. Wat je, naar mijn ervaring, wilt is niet in-ear dopjes (want dat gaat bij elke beweging wiebelen en dat voelt naar plus trekt ook weer makkelijk je oor uit), en ook niet dopjes die allerlei bultjes of uitstulpseltjes hebben tussen dopje en draadje, want dat gat dus ook heen en weer gewiebeld worden door je bewegingen. Gewoon van die hele simpele slanke platte oortjes, zoals inderdaad de Apple iPhone oortjes.

Ik wil in mijn motorhelm nog een keer grotere speakers gaan bouwen, daar zitten van die compartimentjes voor. Of een helm kopen waar dat al in zit + een microfoon, lijkt me ook mooi, zoals bijvoorbeeld door de politie gebruikt. Maar dat kost natuurlijk weer centjes. Plus daar zit ook weer vaak de speaker maar aan één kant heb ik wel eens begrepen van een motoragent die ik daarnaar vroeg. Maar er zijn vele verschillende modellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een motorzaak kun je terecht voor speciale oortjes. Iets goedkoper doen? Koop de kleinst mogelijke oortjes, die kun je goed kwijt in je oren.
Maar afgezien daarvan, muziek tijdens het rijden leidt veel te veel af.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die oortjes van samsung, ik bedoel zon oorthe niet rond maar beetje ovaal vormig die stop je gewoon helemaal in je oor. maar het is volgens mij nniet verstandig om tidjens het rijden oortjes aan te doen dat hindert erg en kans op ongelukken is groter!