Ik maak nu al 2 jaar mixen als DJ (ben 13jaar) en ik vroeg me af als hoe je alleen vocals doet ? zie extra uitleg.

Ik heb dus een progressive house track bijvoorbeeld en ik wil bij die track alleen maar vocals hebben van bijvoorbeeld bruno mars dat het echt vet klinkt zoals het in dit nummer gedaan wordt precies zo : http://www.youtube.com/watch?v=1wUeWf207zQ
Maar hoe doe ik dat dus alleen vocals en dan die progressive house track zoals in het filmpje ik gebruik zelf vdj maar daar kan je heel slecht echt alleen vocals horen dus vroeg me af of er een betere manier was?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Je hebt de acapella versie nodig, die is van veel liedjes op internet te downloaden.
Dan mix je ze samen met een programma als audacity.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melodyne is toch pitch correction?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik mixcraft downloaden.
Maar met dat programma kan je toch wel de snelheid veranderen?
Dat is 1 van de basis dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar zegt je programma dat de acapella track 105 bpm is?
als je prog. dat zegt klopt het niet want een computer kan de snelheid van een acapella track niet bepalen omdat er geen drum in zit die de maat aangeeft.
je zou kunnen kijken of je op wikipedia of via google erachter kan komen hoe snel het liedje is.