Is er ook muziek van een componist vergelijkbaar met Maurice Ravel? En van Francis Poulenc of Prokofiev?

Waarbij ik níét doel op Debussy, de Falla of Shostakovich, Bartók of Stravinsky (waarvan natuurlijk de meeste muziek totaal niet op de muziek van Poulenc of Ravel lijkt). Éen voorbeeld heb ik al: Lily Boulanger voor Ravel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel muziek dat bijvoorbeeld op Ravel's Daphnis et Chloé en zijn Pianoconcert in G lijkt, of op Poulenc's Fluitsonata, trio's en kamer- en vocale werken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook erg mooie muziek vindt ik de muziek van Fred Johnny Berg, zijn Flute Mystery bijvoorbeeld, of zijn 4-delige fluitconcert (tja, ik speel zelf fluit, maar het is meer voor luisteren dan voor spelen). Ik zoek ook soortgelijke muziek. De Dune soundtrack vindt ik ook mooi, maar wel een beetje érg pompeus. Maar ook bedankt voor die.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De muziek van Kabalevsky lijkt wel op dat van Prokofiev.

Toegevoegd na 1 week:
Voornamelijk ter aanbeveling: Sviridov en Shebalin, dat zijn twee leerlingen van Sjostakovitsj. Uitvoeringen van hun werk zijn schaars, maar ik denk dat het je wel aanspreekt. Dus als je iets tegenkomt, even naar kijken! :)