Wat is dubstep?

Ik heb namelijk geen idee wat het is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Google of Youtube openen, dubstep in het zoekvenster intypen, klaar! was dat nou zo moeilijk?

Antwoorden (3)

Een muziekgenre. Je kan het op YouTube opzoeken. Bekende artiesten zijn caspa en rukso, 16 bit, en nero
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm); de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Het is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. De eerder genoemde baslijnen zijn sterk geïnspireerd door de veelgebruikte typerende baslijnen van drum & bass. Onder kenners ook wel bekend als de Reese Bass of Wobble Bass.

Dubstep onderscheidt zich ook binnen de elektronische muziek door een vaak duidelijk aanwezig accent op de 3e tel, waar andere elektronische genres ofwel ook een accent op de 1e tel hebben, ofwel een accent op iedere tel."

Voorbeeld van een Dubstep nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=Z_J55lmNTUI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubstep is een genre dat wordt gekarakteriseerd door zogenoemde "wobbles" dat komt omdat het af en toe klinkt als "wobwobwob" Dit is een goed voorbeeld van dubstep: Skrillex - Cinema remix van Benni Benassi.. http://www.youtube.com/watch?v=LaIZ0mUJzr0